Hobby Maxia Van 680 DT heeft een slimme en flexibele indeling

Hobby Maxia Van 680 DT heeft een slimme en flexibele indeling
Hobby Maxia Van 680 DT heeft een slimme en flexibele indeling

De introductie van de Hobby Maxia Van 680 DT, medio vorige maand op de CMT in Stuttgart, leidde tot behoorlijk wat publiciteit. Dit nieuwe model, waarmee Hobby inspeelt op de actuele trend naar een veelzijdig inzetbare buscamper, laat zien dat zoiets op een heel eenvoudige manier mogelijk is.

Hobby heeft bij de Maxia Van 680 DT gekozen voor een variant op de klassieke indeling. De zithoek voorin in kleiner, en de enkele bedden achterin worden gecombineerd met een zithoek achterin. Dit biedt veel mogelijkheden en flexibiliteit zonder dat Hobby gebruik moest maken van geavanceerde railsystemen en dergelijke.

Subtiel, veelzijdig interieur

De Maxia Van 680 DT is een toonbeeld van Scandinavisch design, waarbij licht notenhout wordt gecombineerd met grafietgrijze elementen. Dat resulteert in een interieur dat zowel een warme als lichte, ruimtelijke en moderne indruk geeft.

Maar het slimste van het interieur zit hem in de indeling, al valt dat niet meteen op. De ingenieuze constructie zorgt voor een ongeëvenaarde flexibiliteit, waardoor gebruikers de ruimte kunnen aanpassen aan hun specifieke behoeften. Het achterste gedeelte van de camper, waar je normaal gesproken alleen het slaapgedeelte hebt, is door Hobby omgetoverd tot een multifunctionele ruimte. Deze kan de gebruiker eenvoudig transformeren van een gezellige zithoek naar een comfortabel slaapgedeelte, en dat in verschillende stappen.

Voorin heeft Hobby gekozen voor een wat eenvoudigere, kleinere zithoek, bestaande uit de draaibare voorstoelen en een tafel. Dat is dezelfde tafel die ook in de zithoek achterin kan worden gebruikt. Een toonbeeld van een doelmatige manier om veel flexibiliteit en mogelijkheden te bieden.

Technologie en duurzaamheid

De Hobby Maxia Van 680 DT loopt ook voorop qua technologie. Hij beschikt bijvoorbeeld over het Hobby Connect-systeem, dat gebruikers met een eenvoudige app alle controle over de apparatuur in de camper geeft. Maar ook de duurzaamheid is een belangrijk aspect voor de Maxia Van 680 DT. Met isolatie gemaakt van gerecyclede materialen, toont Hobby dat men terdege bezig is met ecologische aspecten en daarin zijn verantwoordelijkheid neemt.

VW Crafter basisvoertuig

De basis van de Maxia Van 680 DT is de Volkswagen Crafter, welke is uitgerust met een 177 pk motor en een 8-traps automatische transmissie motor, en natuurlijk ook een scala aan geavanceerde veiligheidsvoorzieningen. Zoals we gewend zijn van Hobby, biedt de Maxia Van 680 DT een scherpe prijs-kwaliteitverhouding. Met een prijs vanaf ongeveer 89.750 euro (exclusief BPM en gebaseerd op het Duitse BTW-tarief) biedt de Maxia Van veel waar voor zijn geld. Hij staat naar verwachting komend voorjaar in de showroom van de Hobby-dealers.