Hymer presenteert een nieuwe, lichtere DuoMobil

Hymer DuoMobil

De MTM van de nieuwe Hymer DuoMobil blijft onder de 3500 kg

BAD WALDSEE – Een paar jaar geleden introduceerde Hymer een camper waarvan de indeling op een vrij bijzondere, maar ook heel logische manier tot stand is gekomen.

Hymer vroeg namelijk aan een reizend echtpaar wat voor hen nou de ideale indeling voor een camper was. Dit resulteerde in een intensieve samenwerking waaruit uiteindelijk de DuoMobil is ontstaan. Een integraal camper die echt alles biedt wat je als reizend stel nodig hebt.

Aanvankelijk niet naar Nederland

Die DuoMobil was voor de Nederlandse markt helaas wat minder interessant. Niet alleen vanwege het niet geringe prijskaartje,  maar ook vanwege het gewicht. De maximaal toelaatbare massa (MT) was namelijk beduidend meer dan 3500 kilo zodat je er een groot rijbewijs voor nodig hebt. Daarom kwam de Duomobil op enkele uitzonderingen na niet bij de Nederlandse Hymer dealers in de showroom. Evengoed zijn er in Nederland wel enkele exemplaren van de DuoMobil verkocht.

Lichtgewicht bouwwijze

De komst van de nieuwste generatie van de B-klasse van Hymer bood echter nieuwe mogelijkheden. De nieuwe Hymer B DynamicLine is namelijk aanzienlijk lichter door de toepassing van de modernste lichtgewicht bouwwijze.  Hymer besloot daarom om een nieuwe DuoMobil te ontwikkelen op basis van de B DynamicLine, waarbij de MTM maximaal 3500 zou bedragen. Op de laatste Caravan Salon in Düsseldorf kon Hymer deze geheel vernieuwde DuoMobil laten zien. Dankzijhet nieuwe lichtgewicht platform heeft de nieuwe DuoMobil, net als alle andere modellen uit de Hymer B DynamicLine, voortaan een maximaal toelaatbare massa (MTM) van 3500 kg.

Voor reizende stellen

Hymer DuoMobil De indeling en uitrusting van de Duomobil is helemaal afgestemd op een echtpaar of stel dat lange reizen met de camper wil maken. Alles is afgestemd op comfortabel reizen en verblijven.

Zitgroep achterin

Hymer DuoMobil De Duomobil heeft een originele indeling waarbij de zitgroep, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij halfintegraal en integraal campers, achter in de camper is geplaatst.

Hymer heeft in de DuoMobil ook veel ruimte gereserveerd voor de zithoek, dat is namelijk een riante rondzit, net zoals we bij caravans zien. Vooral bij een wat langer verblijf is dat natuurlijk veel prettiger.

Hefbed

Net als bij de meeste integraal campers is er boven de voortstoelen een hefbed geplaatst. Dit is in principe ook het enige bed in de DuoMobil. De nieuwe Hymer Dynamicline is met 2,30 m redelijk smal zodat Hymer er voor heeft gekozen om het hefbed in de lengte te plaatsen. Het bed, dat bestaat uit twee langsbedden met een lengte van 190 en 195 cm, kan ook heel diep naar beneden zakken zodat de instap heel eenvoudig is.

De wasgelegenheid bevindt zich aan de voorzijde van de cabina, vlak achter de voorstoelen. Links is de toiletruimte, rechts de doucheruimte.

Kampeer en Caravan Jaarbeurs

De nieuwe DuoMobil zal uiteraard te zien zijn op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs in Utrecht. Hij is vanaf december ook daadwerkelijk leverbaar zijn, naar verwachting zal de adviesprijs net onder de 100.000 euro blijven.